maandag, april 04, 2005

Voornemens

Vandaag is de verjaardag van Sander (vdS), die dat ongeveer nu in Madison aan het vieren zal zijn. Dat betekent -voor mij dan- dat ik over een week jarig ben en dan ook niet meer "begin twintig". Waar Hendrik terugblikt over de eerste helft van zijn leven, ga ik vooruitkijken naar de komende vijf zesde van de mijne.

Ik ga daartoe wat voornemens formuleren. Ik begin met wat ik deze week gedaan wil krijgen, en daarna daarna.
  • Ik ga een paar Turken zeggen waar het op staat en dat ik naar Istanboel wil. Het reisbureau dat naar bed&breakfast kamers ging zoeken heeft nog niks van zich laten horen. B&B spreekt me meer aan dan een viersterrenhotel, ook al is het op kosten van de zaak.
  • Later ga ik wat Turks leren zodat ik duidelijk uit kan spreken waar het op staat. Helaas staan de woorden die je dan nodig hebt niet in de "Wat&Hoe" gidsen die ik uit de bibliotheek gehaald heb. Ik loop vooruit, dit hoeft nog niet deze week.
  • Thom bellen. Ik ga proberen de anglicismen te weren uit dit dagboek, maar voor wat ik precies ga doen bestaat nog geen nederlands woord: ik ga hem skype'en, en volgens mij zullen we in het komende Groot Dictee leren of dat zo geschreven wordt. Ik ga bellen via Internet, VoIP.
  • Ik hoop binnenkort met Sander D. te gaan tennissen. Hij was het al van plan, maar hij weet nog niet dat ik het hem morgen voor ga stellen. Ik ga ook vragen wanneer hij mij wil uitnodigen om bij hem te eten.
En dan op wat langere termijn:
  • Minder TV kijken: ik kon vanavond 'Le comte de Monte Christo' praktisch liplezen en ik had hem nog nooit eerder gezien.
  • Meer doen met mijn motor-rijbewijs.
  • Meer doen aan kendo. Toernooi op komst!
  • Meer doen aan uitgaan.
  • Misschien zelfs meer doen aan wiskunde.
Dat wordt een hoop minder TV, als ik al dat andere moet inhalen. Hmm... ik moet wat betere voornemens bedenken. Er staan een paar dingen die toch niet gaan lukken, dus ik concentreer me even op Turks, tennis en de TV. Trusten!