maandag, mei 23, 2005

Stellingen

Naar aanleiding van enkele promoties ben ik stellingen aan het verzamelen om de mijne -over twee jaar, afkloppen- spannen te maken. Ik denk, als ik het er nu met jullie over heb, zijn jullie ze misschien vergeten als het eenmaal zo ver is. Voor het eerst laat ik ook reacties toe, dus kan je je inspiraties delen.

    Maatschappij

  1. Het rode licht bij een fiets-stoplicht kan vervangen worden door een oranje knipperende.
  2. In de politiek wordt men meer beloond voor goede presentatie dan voor goed beleid.
  3. De kracht van de nederlandse samenleving is haar gebrek aan xenofobie. De toename hiervan de laatste jaren tast de maatschappij dieper aan dan de engste vreemdelingen zouden kunnen.

    Wetenschap, Onderwijs

  4. Afgaand op zijn ideeen over valbewegingen, was Galileo de eerste wetenschapper die staand plaste.
  5. Het regime van permanente revolutie in het onderwijs doet meer kwaad dan goed. Vernieuwing begint bij vernieling, en binnen een ministerstermijn is niet alles weer op te bouwen.
  6. Wetenschap doet algemene uitspraken met een zekerheid van 95%. Religie geeft 100% zekerheid ten koste van de algemene geldigheid.
  7. VWO wiskunde-onderwijs heeft twee doelen die niet met elkaar verward mogen worden: iedereen moet algemene basisvaardigen bijgebracht worden, en enkelen moeten voorbereid worden voor technische studies.

    Wiskunde

  8. Nog niets. Dat komt nog, hoop ik.
Reacties welkom, wijzigingen mogelijk, rechten voorbehouden.