vrijdag, april 29, 2005

Kikkers

Woensdag fietste ik over een nat pad naar huis. Net als alle mannen ben ik geneigd om te mikken op "de vlieg in de pot", maar ook op de fiets rij ik liever midden over losse takjes heen, zodat die spannend knakken, dan er schampend langs, zodat ik uitglij.

Woensdag dus, kwam ik zo'n takje tegen, in het donker. Toen het al te laat was voor mij om te corrigeren, of om überhaupt te reageren, probeerde het takje weg te springen. Het bleek, zoals de titel al doet vermoeden, geen takje te zijn. Het achterwiel volgde met een heel vies geluid ... ik ben zonder om te kijken doorgereden. Ik verwacht geen politiebericht, maar de schuld knaagt.

Gelukkig heb ik hier niks mee te maken.

Gisteren vond ik een enorme spijker in mijn achterband. Ik heb hem geplakt, denkend aan wraakzuchtige dolende kikkerspookjes.