donderdag, juni 23, 2005

Laatste dagen

De conferentie loopt op z'n eind, en de zaal wordt steeds leger. De 'sfeer' is sinds dinsdag over z'n hoogtepunt heen, en veel mensen zullen morgenmiddag alweer vertrekken.

Mijn plannen zijn nu wat duidelijker: ik ga zaterdagavond met de bus naar Kasj -aan de zuidkust- om daar duiklessen te volgen. Na wat strandhangen ga ik een paar dagen langs de kust wandelen en proberen een vriend van hier te ontmoeten in Antalya (waar zijn ouders wonen). 5 juli is er in die buurt in een Grieks theater (het 'best behouden' ter wereld, naar het schijnt) een uitvoering van Carmen, die probeer ik mee te pakken. Nog wat meer toerisme en dan ga ik weer terug naar de Zee van Marmara, waar ik nog een paar dagen in Istanboel heb om souvenirs te kopen en evt. geld op te maken. Al met al ga ik meer geld opmaken dan waar ik op gerekend had.

Ik kan door blijven gaan met m'n opmerkingen:
  • Kill Bill is hier blijkbaar net uit, iedereen fluit 'the Bride's tune', of heeft het op z'n mobiel.
  • Behalve die van het meisje achter de computer naast me, die heeft dan weer muziek uit Carmen.
  • Een Turkse kapper is een hele ervaring, met hoofdmassage en allerlei geurtjes. Ik heb me nog niet eens laten scheren, dat zal nog komen.
  • Waterpijp rokend backgammon spelen aan de Gouden Hoorn is een prima besteding van een middag.
  • Turkse meisjes zijn een hoop knapper op 20m dan op 2m. Vooral als ze me hun moeders zijn, die soms lijken alsof ze zo'n Groucho Marx kermisbril ophebben.
  • Iedereen hier roept meteen na het vallen van het woord Holland "Pierre van Hooijdonk!", die heeft net Fenerbacje naar het landskampioenschap getrapt.
  • De computers op dit netwerk heten naar computerspelletjes, het is dus wel grappig om bij het opstarten het bericht te zien "Starting Quake", "Starting Starcraft", "Starting Unreal".
  • Ik heb een oude munt van 1 Lira gezien (1972), nu het equivalent van 0,000 000 6 euro - en daar stond ook al Ataturk op!
Het varen maandag was prachtig, daarover hopelijk ook later meer. Nu weer terugsnellen naar de bijna-laatste lezingen.