maandag, april 07, 2008

Google

Het komt wel eens voor dat mijn vriendin mij aan een boek of een film wil herinneren, maar zelf niet op de titel kan komen. Mijn record op dit gebied is: "Een klassieke schrijver, misschien begint zijn of haar naam met een N, en er is iets kleins in de titel, die kort is". Onderaan het antwoord, als jullie er even over willen nadenken.

Gisteravond ging dat als volgt: "Een chinese of japanse film, een jongen met een gekke fiets, en een rokerige biljartzaal, maar dat had ook een andere film kunnen zijn". Nu, voor het eerst, wist ik het ook niet, en kwam ik niet verder dan er een beeld aan toevoegen: "Was dat die jongen die achtervolgd werd door het spook van een yakuza met een drol op z'n hoofd?"

Google biedt uitkomst: "yakuza ghost turd" geeft nog verbazend veel hits, maar onze film "A Taste of Tea (2004)" (overigens een geweldige aanrader) komt er gelijk uit. Nu vraag ik me af: bestaan er drie woorden die ogenschijnlijk willekeuriger zijn, maar toch zo verwoven?

(Titaantjes, van Nescio)

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Je begint weer flink te mijmeren, leuk! Vaak als ik vlagen van niet helemaal onthouden dingen intik in Google, kom ik uit op m'n eigen weblog...

11:22 a.m.  

Een reactie posten

<< Home